Etiketter

Idag får vi säga grattis på 8-årsdagen till världens bästa Rover! Några av oss valde att fira bemärkelsedagen med råa lammben medan andra föredrog våfflor. Endast de förstnämnda fastnade på bild.

roversfödelsedag

Tyvärr grumlas födelsedagslyckan lite av att Rover började halta igen härom dagen. Veterinärundersökningen förra veckan visade ingenting, Rover var helfräsch och varken jag eller veterinären tyckte att röntgen kändes nödvändigt. Den här gången haltade han på ANDRA frambenet och ska gå på rimadyl igen över helgen. Suck. Han visar dock inga besvär längre men jag vill ju att han ska bli helt bra…

Dessutom innehåll påskhelgen en rejäl besvikelse i och med att Rover stack ifrån mig och flög på en klubbkompis hund. Jag såg dem komma och skulle precis koppla upp Rover när den andra hunden skällde och Rover rusade iväg helt utan att lyssna. Nu funderar jag naturligtvis på om han haft lite ont och det kan ha påverkat beteendet. Även om det varit ett par liknande incidenter tidigare så har jag ändå upplevt att han slappnat av mycket mer på senare år och att jag har kunnat kontrollera honom, annars hade jag inte vågat ha honom lös. Nu får det blir koppel på, inte bara på grund av hältan.

