Det går inte att gräva ner sig totalt med två hundar i familjen. Dels är de en fin tröst, men framför allt är Bentley minsann inte alls lika finkänslig som Rover när matte är nere och helst skulle stanna i sängen. Idag fyller han 7 månader, han är långbent och gänglig och trädgården är inte alls en spännande djungel längre. Nä, nu kan man försöka rymma därifrån för att hitta lite RIKTIGA äventyr! Han har vuxit på insidan också och kommit in i en spökperiod där han fortfarande är helt orädd för det mesta, även det som jag tycker att han kanske BORDE reagera på, samtidigt som han beter sig jättefjantigt när det gäller andra saker. Så fort han insett att vare sig tidningar eller mattes samling spårsnitslar tänker äta upp honom så är han lika cool som vanligt så det ger sig nog.

Spårsnitslar ja; Bentley har visat att han har talang för både sök och spår – och han tycker det är jätteroligt! Däremot har jag fått städa undan leksakerna här hemma för att rikta föremålsintresset mot det jag kan erbjuda och inte det han själv tycker är roligast för tillfället.

Rover är tyvärr mitt inne i en veterinärundersökning eftersom han haltat lite igen. Han får Rimadyl nu och imorgon ska vi tillbaka för röntgen om inte stelheten som veterinären kände förra veckan är borta. Jag är lite rädd att det kan vara artros men vad det än kan vara – om det nu är något – får vi hantera det. Oavsett så tänker jag börja ge honom glukosamin. Han fyller trots allt 8 år om drygt en vecka och visar inga tecken på att vilja bli en soffhund på heltid.

Vad gäller mig själv så har jag ett nytt jobb som jag stortrivs med. Till en början arbetsträning men det finns en förhoppning om att jag faktiskt kan bli anställd om allt går vägen.

