Etiketter

, ,

De senaste dagarna har varit rätt intensiva och det har huvudsakligen med kommande helg att göra. I söndags gjorde jag och Håkan 2011 års upplaga av julkorv, det blev en vild skapelse baserad på älg och sidfläsk kryddad med enbär och whisky. Idag fixade jag mormors leverkorv, så nu är den delen av julbordet säkrad. Förutom det rent kulinariska måste det naturligtvis ordnas lite julklappar.

Inredningsmässigt är det också en del pyssel. Förra veckan kom mammas och pappas julklapp till mig och Håkan – en soffa till tv-rummet, så i helgen baxade vi upp och monterade den. Det blev riktigt snyggt! Dessutom har jag hittat nytt tyg till golvlampans skärm(det nuvarande rosablommiga funkar inte riktigt med resten av vardatsrumsinredningen) och har börjat fixa med det.

Jag har även hunnit med lite förberedelser för livet efter jul. I torsdags var jag på möte på AF och helt plötsligt har det börjat hända saker – dels har jag styrt upp lite på egen hand, dels har handläggaren fått hjulen att rulla. Äntligen. Nu får vi hålla tummarna blå för att kommunen får lite pengar de ansökt för ett projekt – jag står först i kön för att få jobba med det och jag VILL!!! Det vore den bästa julklappen jag kunde få.

