Etiketter

,

Nu har jag fått hämta mig lite och sitter i soffan med en snusande Rover bredvid mig. Nåväl, så här fördelade sig våra poäng(domarkommentar i fetstil, min kommentar inom parentes):

Platsliggning – 10 (Rover låg blickstilla och tittade sig knappt omkring trots att hunden till vänster om honom reste sig och ägaren gick dit. Jag hade varit nöjd om han nollat varenda moment efter det)

Tandvisning – 10 (Förvånande nog så satt han utan att försöka hoppa upp i famnen på domaren även om Håkan berättade efteråt att hans svans gick som en propeller)

Linförighet – 5,5 Poss. segt sätt, sitter ej (Inte mycket att säga, jag hade inte honom med mig ordentligt och precis när vi skulle avsluta så lät något i trappen så han kom av sig helt)

Läggande – 8,5 Pos framförande, sitter snett (Bra poäng med tanke på hur hiskeligt snett han lägger sig)

Inkallande – 9,5 Avslut (Applåder!)

Ställande – 9,5 Pos framförande

Apportering – 7 Tugg (Ingen överraskning, jag är glad över den poäng vi fick)

Hopp över hinder – 10 ( ❤ )

Helhetsintryck – 8,5

Håkan och mamma satt posterade på läktaren, Håkan med min kamera så jag har filmklipp från några av momenten: