Etiketter

, ,

Att ha kontakter är inte dumt, särskilt inte såna som kan upplysa om när körhuset är tomt. Idag kunde jag och Rover åka ner och köra ett extra träningpass där jag verkligen kunde visa vilket superkul ställe det är, inte bara blodpudding kan man få om man är duktig, matte kan hala fram favoritleksaken också – snörbollen som vanligtvis bara dyker upp i spårslut. Vi körde alla moment utom läggandet, som jag glömde bort, och hoppet eftersom det inte fanns något vettigt hinder. Jag försökte med en pall som stod där men Rover förstod inte riktigt att man skulle hoppa över den. Jag är inte jätteorolig att han ska springa runt hindret på söndag, riktiga lydnadshinder har han aldrig missat.

I övrigt gick det riktigt bra, platsliggningen var fin, linförigheten helt ok vad gäller position och sättandena var bra. Han släppte kontakten en del, jag måste tänka på att tagga upp honom mer än vad jag gjorde nu på söndag. Ställandet var och inkallningen var jättebra. Apporten körde jag några gånger med klicker för att försöka få bort tuggandet. Det lyckades väl inte något vidare men han tuggade ändå mindre än senast och jag gillar att han verkligen tar apporten så ivrigt. Jag hoppas det är ledigt i körhuset imorgon också så vi kan ta ett genrep, fredag och lördag ska Rover få vila från träning så att han blir riktigt taggad.

Senare på eftermiddagen åkte jag ner till Erikshjälpen och hämtade en fåtölj som jag och Håkan köpte i lördags. Den är rätt klassisk i stilen med grågrön plyschklädsel och rödbruna trädetaljer och ser helt ok ut, inte minst med tanke på priset(290 kr) och det faktum att den går att fälla bakåt så att man halvligger. Jag trodde alla såna fåtöljer var helt absurt fula och Håkan tittade och provsatt den här utan att ha en aning om att den var så modern. Dessutom hittade jag något vi letat länge efter; en gammal golvlampa som går att ha som läslampa i vardagsrummet. Den är i samma stil som taklampan och bordet, alltså lite nordisk klassicism. Det enda som behövs är att man byter sladd och hittar ett par skärmar. Ska ta lite bilder imorgon när det är dagsljus.

