Etiketter

, ,

Jag är lite stolt över mig själv för att jag faktiskt inte bara tar tag i saker här hemma utan faktiskt FULLFÖLJER dem också. Det ser visserligen fortfarande ut som ett bombnedslag men ett litet projekt i taget blir slutfört och det är något ganska nytt i mitt liv. Det senaste är en kryddhylla, något vi behövt då alla kryddburkar legat i en systempåse på köksbänken(inte så snyggt). Mamma hittade en lämplig hylla på Erikshjälpen som dessutom kostade lagom mycket – 20 kronor. Tyvärr var den tomteröd och det var väl inte riktigt den färg som jag hade tänkt mig. Alltså skulle den inte bara hängas upp på väggen utan de senaste två dagarna har jag dessutom slipat och målat hylljäkeln. När slipmus och miniroller var undanlagda var det dags att greppa borrmaskinen och slutresultatet blev inte alls dumt:

Jag är faktiskt lite förundrad över att jag fick det gjort så snabbt, mitt standardförfarande hade varit att lägga hyllan någonstans där den var i vägen och sedan ha dåligt samvete över den tills någon eller något fick mig att ta tag i det hela.

Träningen med Rover rullar också på och vi har så roligt! Jag har börjat finslipa svängarna i fritt följ nu för där har han en tendens att fladdra iväg bort från mig. Jag kom på en plan för att försöka lösa det med klicker. Först klickade jag på en gång när jag svängde för att bygga upp en förväntan. Rätt snart väntade jag med klick tills han sökte ögonkontakt och det dröjde inte länge förrän vi fick till ett par riktigt snygga svängar! Vi filar på med de andra momenten också; Rover tycker det är roligt att träna över huvud taget och jag tycker det är roligt att försöka lista ut hur jag ska försöka förbättra de saker som inte är så bra på ett positivt sätt.

